teisipäev, 23. september 2014

Astelpaju

Jagasin FB-s kuulutust, kus minu emased astelpaju taimed on võsa ajanud, ja soovisin need ära anda/ jagada. Koheselt tekkis küsimus, kuidas ära tunda ja eristada emas- ja isastaime...
Tegin siis pildid oma taimedest: emane praegu- sügisel:
Ja isane sügisel- okste peal on näha iseloomulikud "käbid":
Samuti on minu käest küsitus muud täpsustavat infot astelpajude kohta. Kirjutan siis lihtsalt oma kogemustest. Astelpaju on tuultolmleja taim, seega vajab saagi andmiseks mõlemat taime. Minu emased astelpaju taimed olid neli aastat ilma isase taimeta- lihtsalt polnud seda kuskilt võtta. Kuid siiski andsid mõnevõrra saaki. Järelikult oli kas ülepõllu naabritel või isegi naaberkülas kellelgi isane taim olemas. Ent siis õnnestus saada ka omale isane taim ja nagu pildilt näha on oksad marjadest pungil- saagikus tõusis märgatavalt! Üks isane taim võib ära tolmeldada mitu-mitu emast taime. Mis puutub juurevõsude ajamisse, siis hakkas emane taim võsusid ajama peale seda, kui vigastasin tema tüve- ettevaatamatusest sõitsin talle muruniidukiga külge. Mullapinna suhtes ei ole ma märganud, et tal oleks erilised soovid- meil on küllaltki kõva savine muld ja kasvab hästi. Istutamise ajal viskasin istutusauku küll head ja paremat, aga ei midagi rohkemat pole ma ette võtnud. Peab vaid jälgima, et taimed oleks päikese ja tuule käes...
Loe lisa ka SIIT

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar